34. ಉಡಲ್ಡು ಪುಟ್ಟೊಡು ಬುದ್ಧಿ, ಬೆನ್ನಿಡ್ಪುಟ್ಟೊಡು ಒರಕ್ಕೂ


ಉಡಲ್-ಡು ಪುಟ್ಟೊಡು ಬುದ್ಧಿ, ಬೆನ್ನಿಡ್ ಪುಟ್ಟೊಡು ಒರಕ್ಕೂ”.  ಉಂದೊಂಜಿ ತುಳುತ ಗಾದೆ.  ಈ‌ ಎಲ್ಯ ಗಾದೆದ ದಿಣ್ಣ ಏತೂಂದು ನಮ ವಿಚಾರ ಮಳ್ಪುಗ.

ಉಡಲ್ಡು ಪುಟ್ಟೊಡ್ಡು  ಬುದ್ಧಿ 
ಬುದ್ಧಿ ಪುಟ್ಟನಗನೇ ಉಪ್ಪುನು.  ದೇಹದ ಪೊರ್ಲುಡು ಯಾ ಗಾತ್ರದ ಅಳತೆಡ್ ಅತ್ತ್ .  ಅವೊಂಜಿ ಸಹಜ ಸಂಪತ್ತು.  ಬಾಲೆ ಪುಟ್ಟುಂಡ್ಡು ತೂಪಿನಕೆಳೆಗು ಮುದ್ದು  ಆದು.  ಆಣ್ ಆಂಡ ಮುದ್ದು, ಮುದ್ದಣ್ಣ ಇಂದುದು ಮೋಕೆಡ್ ಲೆಪ್ಪುವೆರು.  ಪೊಣ್ಣ್  ಆಂಡ ಅಮ್ಮಿ  ಇಂದುದು ಕೊಂಡಾಡೊಡು ಲೆಪ್ಪುವೆರು.  ಆಲ್ ನೆಲ್ಯಾವನಗ, ‘ಅಮ್ಮಿಗ್ ಒಂತೆ ಕಮ್ಮಿ ಇಂದು ಲೇವಡಿ  ಮಲ್ಪುನಕುಲುಲಾ ಉಳ್ಳೆರ್.   ಬಾಲೆ ತೂವರೆ ಪೊರ್ಲು,   ಅಪ್ಪೆ-ಅಮ್ಮೆರೆನ  ಕರ್ತವ್ಯ ಪಾಲೆನೆಡ್  ವಿದ್ಯೆ-ಬುದ್ಧಿ ಕಲ್ಪುನು.
ಶಿಕ್ಷಣೋಡ್ ಐನ್ ಅಂಗೊಳು ಉಳ್ಳ ಇಂದುದು ತೆರಿದನಕುಳು  ಪಣ್ತೆರ್.  ಈ ಐನ್ ಪ್ರಕಾರ:  ವಿದ್ಯೆ, ವಿನಯ, ನೈಪುಣ್ಯ, ಗುಣ ಬೊಕ್ಕ ಶೀಲ. 

ವಿದ್ಯ  ಕಲ್ತುದು ನಮ್ಮ  ಜ್ನಾನ ಹೆಚ್ಚಾಪುನು – ಬೇತೆ ಬೇತೆ  ರಂಗೊಡು.  ಮನುಷ್ಯಗು  ವಿದ್ಯೆನೆ ಒಂಜಿ  ಭೂಷಣ.  ಬೇತೆ ಬಂಗಾರ್  ಬೊಡ್ಚಿ ಇಂದುದು  ಸುಭಾಷಿತೊಳು ಪಣ್ಪ. 
ವಿದ್ಯೆ ಇತ್ತಿನಾಯಗು ವಿನಯಲಾ ಬೋಡು.   ವಿನಯದಾಂತಿ ವಿದ್ಯೆ ಪರಿಮಳ ದಾಂತಿ ಬಂಗಾರದ ಪೂತಂಚ.  ಹಿರಿಯಾಕೆಲ  ಎದುರುಡು, ಒರಿಯಗು ತಾನ್  ಏತ್ ವಿದ್ಯೆ ಕಲ್ತುದೆಡಲಾ ತಾನ್   ಯಾಪಲ ಎಲ್ಯನೇ  ಇನ್ಪಿ ಬುದ್ಧಿ, ಸಹಜವಾದುಪ್ಪುನ ಗುಣ.  ಈ ವಿವೇಕ  ಮನುಷ್ಯಗು  ಸಹಜವಾದುಪ್ಪೊಡು, ಉಡಲ್ಡು ಪುಟ್ಟೊಡು. 
ಮಾತೆರ್ಲಾ ವಿದ್ಯೆ ಕಲ್ಪುವೆರು.  ಆಯಿಕ್ ಆಕಲಕೆಳೆನ ತರಬೇತಿದ ವ್ಯತ್ಯಾಸ ಉಂಡು.  ಅವೆನು ಅಂಕೆಡ್ ಲಪ್ಪುವೆರ್ - ಅತ್ಯುತ್ತಮ, ಉತ್ತಮ, ಮಧ್ಯಮ ಬೊಕ್ಕ ಸರಾಸರಿ  ಇಂದುದು.  ಪೂರಾ ಕುಶಲತೆ  ಉಪ್ಪಂದಿನಕುಳು ಬೇತೆ ವಿಸಯದ ವಿದ್ಯೆಡು  ಹುಷಾರುಪ್ಪೆರ್.  ಕಲ್ತಿ ವಿದ್ಯಗು  ನೈಪುಣ್ಯತೆ ಬೋಡು. ದುಂಬುದ  ಜೀವನೊಡು ಉಪಯೋಗ ಮಲ್ಪುನ ಸಹಜ ವಿವೇಕ ಬೋಡು. 

ಬೇತಾಕೆಳೆನ  ಗುಣ-ದೋಷ ನಾಡನಗ, ನಮಡ ಏತ್ ಅವಗುಣ ಉಂಡುಂದು ಪಂಪಿನ  ಗುಣ ನಮಕು ಉಪ್ಪೊಡು.  ಯಾನೆ ಎಡ್ಡೆ, ಬಾಕಿದಾಕುಳು ಪಡ್ಕೆ  ಇನ್ಪೀ  ಪಕ್ಷಪಾತ  ಉಪ್ಪೆರಾವಂದು.  
ದ್ರೋಣಾಚಾರ್ಯ ಗುರು ಒರ ತನ್ನ  ಇರುವೆರ್  ಶಿಷ್ಯರ್ – ದುರ್ಯೋಧನ ಬೊಕ್ಕ ಯುಧಿಷ್ಠಿರೆನು ಲೆಪ್ಪುವೆ.  ಸುರುಟು  ದುರ್ಯೋಧನಗು ಪಣ್ಪೆ:
 “ಊರು ಇಡೀ  ತಿರುಗುಲಾ, ಊರುಡು ಏತ್  ಗುಣವಂತೆರ್   ಉಳ್ಳೆರೆಂದು ಎಲ್ಯೆ ಬತ್ತುದು ಎಂಕ್  ಪಣ್ಲ.” 

 ಬೊಕ್ಕೊರಿ ಶಿಷ್ಯನು ಲೆತ್ತುದು  ಪಣ್ಪೆ :
 “ಊರುಡ್ ಏತ್ ಪಡ್ಕೆ ಜನಕುಲುಳ್ಳೆರೆಂದು ಊರಿಡಿ ತಿರುಗುದು ನಾಡ್ ಪತ್ತುಲಾ, ಬತ್ತುದು ಪಣ್ಲಾ”.

 ಸುರುತ ಶಿಷ್ಯೆ ಪಂತಿ ಸಮಯೊಗ್ ಬತ್ತುದು ಪಣ್ಪೆ :
 “ಯಾನ್ ಊರು ಇಡೀ ತಿರುಗಿಯೆ.  ಊರುಡು ಏರ್ಲಾ ಗುಣವಂತೆರೇ  ಇಜ್ಜೆರು.  ಆಕಳೆಡ  ಒಂಜಾನೊಂಜಿ ದೋಷೊಳು ಉಂಡು.” 
 ಅಪಗನೆ ರಡ್ಡೆನೆ ಶಿಷ್ಯೆಲಾ ಬರ್ಪೆ, ಗುರುಕುಳೆಗು ಪಣ್ಪೆ:   ಯಾನ್ ಊರಿಡಿ ತಿರುಗಿಯೆ.  ಊರುಡು ಒರಿಯಾಂಡಲಾ  ಅವಗುಣವಂತೆರು ತಿಕ್ಕೆಜೆರು.  ಮಾತೆರಡ್ಲಾ ಒಂಜಾನೊಂಜಿಎಡ್ಡೆ ಗುಣ ಇತ್ತೆ ಇತ್ತುನು”.  ಉಂದು ಇರ್ವೆರೆನಲಾ ಸಹಜ ಬುದ್ಧಿದ ಪಾತೆರೊ.  ತಪ್ಪು ನಾಡುನಾಯಗು ಮಾತಲ ತಪ್ಪೇ ತೋಜುಂಡು.  ಗುಣ ವಿಮರ್ಶೆ  ಮಲ್ಪುನಾಯಗು, ಜನಕುಲ ದೋಷದ  ಎದುರು ಆಕೆಳೆಡೆ ಇತ್ತಿನ ಬೇತೆ  ಎಡ್ಡೆ ಎಡ್ಡೆ ಗುಣೋಳು ತಕ್ಕಡಿಡು ಭಾರವಾದು ತೋಜುನು. 
ಶಿಕ್ಷಣದ ಬೇತೆ ಅಂಗೋಲು ಇತ್ತುಂಡಲಾ, ಚಾರಿತ್ರ್ಯ ಇಜ್ಜಿಡ, ಆ ಮನುಷ್ಯೆ ಅಂಗ ವಿಹೀನೆನೇ.  ಶೀಲ ಪನ್ನುಣ್ಡ  ಎಡ್ಡೆ ನಡವಳಿಕೆ ಇಜ್ಜಿಡ  ಕಲ್ತಿ ವಿದ್ಯೆ ಪೊಕ್ಕಡೆ.  ನಮ್ಮ ಸಹಜ ವಿವೇಕದ ತ್ರಾಸಿಡ್  ಸರಿತಪ್ಪುನು ಲಪ್ಪನಗ, ಸರಿಮಾರ್ಗ ಪಣ್ಪಿ ಕಡೆಟ್  ಕುಲ್ಲನಗ, ಶೀಲನೆ ಗೆಂದು.
 
ಬೆನ್ನಿಡ್  ಪುಟ್ಟೊಡು ಒರಕ್ಕೂ
ಬೆನ್ನಿ ಪನ್ನುಣ್ಡ ಕಂಡ ದತ್ತುದು ಬುಳೆ ಮಲ್ಪುನು.  ಕಂಡೊಡು ನೀರುದ  ಪಸೆ (ಒರಕು,  ಒರತೆ) ಉಪ್ಪೊಡು.  ಅಪಗ ದಪ್ಪೆರೆಲಾ ಸುಲಭ.  ಬಿರ್ಕಿ  ಬೀಜಲ ಮುಂಗೆ ಬತ್ತುದು, ಎತ್ತರ ಬುಳೆವು, ಎಡ್ಡೆ ಕೊಯಿಲ್  ಕೊರುವು. 

ಕಡೆತ  ಪಾತೆರೊ
ದಿನನಿತ್ಯ  ಹಗಹರಣೆದ ಸುದ್ಧಿಳೆನು ಕೇಣ್ವ.  ಆಪಗ. ನಮ್ಮ ತುಳುತ ನನೊಂಜಿ ನುಡಿಗಟ್ಟು ನೆನೆಪಾಪುಣು.  “ಪಂಡ್ ಕೊರಿ ಬುದ್ಧಿ, ಕಟ್ಟ್ ಕೊರಿ ಪೊದಿಕೆ ಏತ್ ದಿನ,  ಇಂಬ ಮಡ್ಯಾಳ”.  ನಮ್ಮ ತುಳುತ ಈ ನಾಡ ನುಡಿ  ನಮ್ಮ ಮತಿಗ್ ಬೋಲ್ಪು ತೋಜಪಾವ. 

ಒರಿಯೆನ ಪಾತೆರ ಕೇಣ್ಡು, ನಮ ಓವೊಂಜಿ ಕೆಲಸಲಾ ಮಲ್ಪೆರ ಬಲ್ಲಿ.  ದಾಯೆಗು ಪಣ್ಣ್-ಗ,  ಆ  ಪಾತೆರ  ಪಣ್ಪಿನಕೆಲ  ಭರವಸೆ, ಸಹಾಯ,  ಕಟ್ಟುದು ಕೊರಿ ಬುತ್ತಿದ ನುಪ್ಪುದಂಚ, ಕಡೆಮುಟ್ಟ  ದಕ್ಕಂದು.
ಸಂತ ತುಕಾರಮರೆನ ಒಂಜಿ ಅಭಂಗದ (ಭಂಗ ಆವಂದಿನ ವಿಚಾರಧಾರೆಯ ಪದ್ಯಾವಳಿ)  ಮಿತ್ತುದ  ಹರಿಕೀರ್ತನೆ  ಕೇಣ್ನಗ, ಈ ಲೇಖನ ಬರೆವೆರ ಪ್ರೇರಣೆ ಆಂಡು.  ಆ ಅಭಂಗದ  ಸೂಕ್ಷ್ಮಾರ್ಥ:  ಸಂತೆರು ಜೆತ್ತುದು ಇತ್ತಿನಕೆಳೆನು ಲಕ್ಕಾವೆರು.  ಉಪದೇಶ  ರೂಪದ ವಿದ್ಯೆ ಕೊರ್ಪೆರು.  ಸರಿಮಾರ್ಗೋಡು ನಡೆಪಾವೆರು.  ಜನಕುಳು ತತ್ತೇರ್ಡಲಾ, ಆಕಲೆನಾ ಸರಿತಪ್ಪು  ತೊವಂದೆ ಸಂಭಾಳಿಸುವೆರು.  ಆಕಲೆನು ಸರಿ ಮಾರ್ಗೊಗು  ಕೊನೊದು ಬರೆರ ಪ್ರಯತ್ನ ಮಲ್ಪುವೆರು.
ನಾಡುನು ಒರಿಪಾವುಗ. ದೇವೆರು ಕೊರ್ತಿನ ಬುದ್ಧಿ ಶಕ್ತಿ ಉಡಲ್-ಡು ಉಂಡು, ದೇಶೊಡು ಆದು  ಪೋತಿನ ಸಂತ ಕವಿಕಳೆನ, ಹಿರಿಯಕೆಲನ  ಮಾರ್ಗ ದರ್ಶನ  ಉಂಡು  (ಪನ್ನುಣ್ಡ ಕಂಡೊಡು ಒರಕೆ  ಉಂಡು). ಬೊಕ್ಕ ದಾನೆ ಬೋಡು?


ಹೊಸಬೆಟ್ಟು ವಿಶ್ವನಾಥ, ಪುಣೆ

No comments:

Post a Comment