ಮನುಸೆ ಕಾಲೊನು ಎದುರು ದೀದು ಪಾತೆರುವೆ ಎಡ್ಡೆಗುಲಾ,ಪಡ್ಕೆಗುಲಾ. “ಈ ಇಂಚ ಪಾತೆರುನು, ಇಂಚ ಮಲ್ಪುನು ನಿನ್ನ ಎಡ್ಡೆಗತ್ತು. ದಾನೆ ನಿನ್ನ ಪೋಕಾಲೊಗು ಇಂಚ ಪಾತೆರುವನ? “ “ಆಯಿನ ಬೇನೆಗ್ ಕಾಲನೇ ಮರ್ದು”. “ ಕಾಲಾಯ ತಸ್ಮೈ ನಮಃ. “ ಇಂಚ ರೂಢಿಡ್ ಏತೋ ಪಾತೆರೊಲು ಉಂಡು. ಅಂಚಾಂಡ,ಕಾಲ ಪಣ್ಣ್-ಗ ಎಂಚಿನ ?
ಕಾಲ ಪಣ್ನುಂಡ ಉಪ್ಪುನು
ಸಮಯ ಸಮಯೊದ ಪಾತೆರೊಡು, “ಕಾಲಗತಿ” ಇಂದುದು
ಸಮಾಧಾನದ ನುಡಿ ದೆಪ್ಪುವ.
ಕಾಲೊಗು ಚಲನೆ ಇಜ್ಜೀಂದುಲಾ
ಪಣ್ಪೆರತ್ತೆ! ಕೆಬಿ, ಕಣ್ಣುಲೆನು ಮುಚ್ಛಿದು, ಪಿದಯಿದ ಜಗೊನು ಮದತುದು, ತಟಸ್ಥ ಭಾವೊಡು ಉಂತುಲೆ.
ಕಾಲ ಉಂಡು, ಅವುಳೆ ಉಂಡು.
ನಮಲಾ ಉಳ್ಳ , ಪಿದಯಿದ
ಯೋಚನೆ ದಾಂತೆ. ನೆತ್ತ
ಅರ್ಥ, ಜಡಮತಿಡ್
ನಮ ಅಲ್ಪ ಉಳ್ಳ
ಇಂದುದು ಆಪುನು. ಇಂಚ
ಈ ಕಾಲದುಳಯಿ ಏತೋ
ಜಡ-ಜಂಗಮ ವಸ್ತು ವಿಶೇಷತೊಳು ಉಳ್ಳ, ಕಾಲದ ನೆನೆಪು
ದಾಂತೆ., ಆ
ಕತ್ತಲೆ ಸಮಯದ ಚರಿತ್ರೆನೆ
ನಮಕು ಗೊತ್ತುಜ್ಜಿ. ದೇಶ-ಕಾಲ ಮದತುಂಡು ಈ
ರಹಸ್ಯಮಯ ಜಗತ್ತುಲು. ಆಯಿಕ್
ಪುದರು ದಿತ್ತಿನಕುಳು ನಮ್ಮ
ಋಷಿ-ಮುನಿನಕುಲು, ಇತ್ತೆದ ವಿಜ್ಞಾನಿಳು.
ಗಾಳ ಪಾಡ್ಡು
ಉಂತನಗ (ತುದೆ ಬರಿಟ್, ಕಡಲ ಬರಿಟ್), ಗಾಳದ ಮುನೆ-ದಾರ
ಬೊಕ್ಕ ನಮ ಪಂದುಜ. ಗಾಳದ
ಮುನೆಕು ತಿಕ್ಕಾದಿನ ನಕ್ಕುರುದ ಯಾ
ಮೀನ್ದ ಮಾಸದ ತುಂಡು
ಮಾಸೊನು ತಿನೆರ ಕುಟ್ಟುನ
ಮೀನುಲು. ಈ ಸಮಯ ಅವಧಿಡ್
ನಮ
ಕಂಬದಂಚ ಉಂತುವ, ತೂಪಿನಕೆಳೆಗು ಎಚ್ಚರ
ದಾಂತಿನಂಚ. ಕುಟ್ಟುನ ಸಮಯ
ಎಚ್ಚರ. ಮದಪು ಬೊಕ್ಕ ಎಚ್ಚರ.
ವಿಕಸನೆ-ಕಾಲಮಾನ-ಕಾಲಧರ್ಮ
ಜಗ ಪನ್ನುಣ್ಡ ಗತಿ, ಗಮನಶೀಲವಾದಿತ್ತಿನ
ಜಗತ್ತು. ಉಂದೇ ಪಂಚತತ್ತ್ವೊಲು
(ಆಕಾಶ, ವಾಯು, ಅಗ್ನಿ, ಜಲ ಬೊಕ್ಕ ಭೂಮಿ) ಕೂಡಿದಿನ
ವಿಕಸನಶೀಲ ಪ್ರ-ಪಂಚ. ಅಂಚಾದು, ಮುಲ್ಪ ಬದಲಾವಣೆನೇ
ಮೂಲ ಮಂತ್ರ.
ವಿಚಾರ ಶಕ್ತಿ ಇತ್ತಿನ
ಮನುಸನ ಉದಯ ಆವನಗ
ಕಾಲಮಾನ, ಕಾಲ ಧರ್ಮ
ಪಣ್ಪಿ ಪಾತೆರೊಳು ಪುಟ್ಟುದುನು.ಅಪಗ, ಆಕಾಲ, ಈಕಾಲ, ಬರಿಪಿ ಕಾಲ
ಪಣ್ಪಿ ಪಾತೆರೊ. ಅಪಗ
ಅವ್ವೆ ಸರಿ, ಇತ್ತೆ ಉಂದೇ
ಸರಿ ಪಂಪಿ ಕಾಲಧರ್ಮ.
ಇತ್ತೆ, ಪುರಾತತ್ವ ವಿಭಾಗದಕುಲು
ಭೂಮಿದಡಿಟ್ ತಿಕ್ಕಿನ ಪಿರಾಕುದ
ಪರಿದ್, ನಸಿದ್ ಒರಿದಿನ
ವಸ್ತುಳೆನ– ಪಳಿಯುಳಿಕೆದ ಪ್ರಾಯೊನು
ಲೆಕ್ಕ ಮಲ್ಪುವೆರು. ಸಾವಯವ
ಜೀವಿಲೆನ ಪಳಿಯುಳಿಕೆನು “ರೇಡಿಯೋ ಕಾರ್ಬನ್ ಡೇಟಿಂಗ್ (Radiocarbon dating) ಪದ್ಧತಿನು ಸಾಮಾನ್ಯವಾದು
ವಿಜ್ಞಾನಿಳು ಉಪಯೋಗ ಮಲ್ಪುವೆರು.
ಬೊಕ್ಕೊಂಜಿ ಪದ್ಧತಿ “ಯುರೇನಿಯಂ – ಥೋರಿಯಂ-ಲೆಡ್ (Uranium-Thorium-Lead). ಮೂಲು ನಮ ತೂಪಿನಿ, ಗಮನ ಕೊರ್ಪಿನಿ
ಈ ಚೂರು ವಸ್ತುಲೆನ ಮಿತ್ತು
ಅವೊಂದು ಪೊಯಿನ ಬದಲಾವಣೆ -
ಭೌತಿಕ-ರಾಸಾಯನಿಕ ರಚನೆಡು ವ್ಯತ್ಯಾಸ.
ಮಿತ್ರೆರು-ಇಷ್ಟೆರೆಗು ದುಃಖದ
ಸಮಯ ಒದಗನಗ ನಮ ಸಮಾಧಾನ ಮಲ್ಪುವ:
“ಸಮಾಧಾನ ಮಲ್ತೊನುಲಾ. ದುಃಖೊಗು
ಕಾಲನೇ ಮರ್ದು”.
ಕಾಲನೇ ಗುರು - ಪಾಠ ಕಲ್ಪವುನ
ಗುರು. ದಾಯೆಗ್ ಪಣ್ನುಂಡ. ಅವು
ನಮಕು ಧೈರ್ಯೊನು
ಕೊರ್ಪುನು. ಬತ್ತಿನ
ಸಂಕಟನೊನು ತಿಗಲೆ ಕೊರ್ದು
ಎದುರಿಸುದು ಉಂತುನ ಶಕ್ತಿನು
ಕೊರ್ಪುನು.
ಕಾಲದ ಮಹಿಮೆ ಉಂಡು. ಅಂಚಾದು ನಮಸ್ಕಾರ
ಮಲ್ಪುಗ: “ನಿನ್ನ ಶಕ್ತಿ, ಕರುಣೆ ಅಪರಂಪಾರ.”
ಉಂದೇ ಸಮಯ
ಕಯ್ಕ್ ಬತ್ತಿನ
ಕೆಲ್ಸ ,
ಮಲ್ಪುನ ಸಮಯ ಉಂದು ಸಮಯ
ಇಂದುದು ಎನ್ನೊಡು. ಅಪಗ
ಕಾರ್ಯ ಸಾಧನೆಗೂ ಕುಂದಿಜ್ಜಿ.
ಹೊಸಬೆಟ್ಟು ವಿಶ್ವನಾಥ್,
ಪುಣೆ
೨೦೨೧೦೨೨೮
No comments:
Post a Comment