“ಆತೆಕಾತೆಟ್ ಇತ್ತುಣ್ಡ ಏತೋಕಾಲ
ಬದ್ಕೊಲಿಗೆ. ”ಉಂದು ತುಳುವೆರೆನ ಬಾಯಿಡ್ಡು
ಪರತ್ತೊಂದು ಬಯಿದಿನ ಒಂಜಿ
ಗಾದೆದ ಪಾತೆರೊ. ‘ಆತೆಗು ಆತ್’ ಪನ್ನುಣ್ಡ
ಏತ್?
ಪನ್ನುಣ್ಡ,
ಎಂಚ ಉಪ್ಪೊಡ್? ಇಂಚ
ಪ್ರಶ್ನೆ ಕೇಣ್ನಗ, ಸರಿ-ತಪ್ಪುದ ಎಣಿಕೆ
ಬರ್ಪುನು. ವಿಷಯಗೊಂಜಿ ಕಟ್ಟುನಿಟ್ಟು, ಅಚ್ಚುಕಟ್ಟು, ರೀತಿ-ನೀತಿ, ಬೋಡು
ಪಣ್ಪಿ ವಿಚಾರ ಬರ್ಪುನು.
ಪರಂಪರೆಡ್ ಬಯಿದಿನ ನೀತಿ ನಿಯಮೊಳು ನಮ್ಮ
ನೆನೆಪುಗು ಬರು. ನಿಯಮ – ಒಂಜಿ ಪ್ರಕೃತಿ ಸಹಜ, ಬೊಕ್ಕೊಂಜಿ ಸಮಯ ಸಮಯೊಗು ಬದಲಾವಣೆ ಆಪಿನ
ವ್ಯಕ್ತಿ- ಸಮಷ್ಟಿಕೃತ.
“ಆಯ ತತ್ತಿ ಉಜ್ಜೆರ್
ಕಾರ್-ಗು ಬೂರು.”
ದುಂಬುದ
ಕಾಲೊಡು ಬಾರ್ (Paddy) ಮೆಪ್ಪೆರೆ ಮಾತ
ಇಲ್ಲಡು ಬಾರ್ಕಳ (Paddy-pounding place)
ಇತ್ತುನ್ದು. ಮೆಪ್ಪನಗ ಗುರಿ
ತೂದು ಉಜ್ಜೆರ್ ಪಾಡೊಡು.
ಮುಲ್ಪ,
ಆಯ ಪನ್ನುಣ್ಡ ‘ಗುರಿ’ ಇಂದುದು ಅರ್ಥ.
ಗುರಿ ತೂದು, ಉಜ್ಜೆರೆನು
ತಿರ್ತ್ ಮಿತ್ತ್ ದೆರ್ಪೊಡು.
ಉಜ್ಜೆರುನು ತಿತ್ತ್
ಕೊನೊದು ಬನ್ನಗ ಓರೆ
ಆಂಡ,
ಗುರಿ ತತ್ತುದು ಮೆಪ್ಪುನಕೆಳೆನ ಕಾರುಗು
ತಾಗು,
ಗಾಯವಾವು. ಪೊಸಬೆರೆಗು ಉಜ್ಜೆರುನು
ತಾಂಗೊನೆರ ಆಪುಜಿ, ಅಭ್ಯಾಸ ದಾಂತೆ.
ಅಪಗ, ಒಂಜಾ
ಆಕೆಲ ಕಾರುಗು ಉಜ್ಜೇರ್
ತಾಗು ಅಥವಾ ಅಕಳು ಆಕಳೆಎದುರುಡು ಜೋಡಿಡ್
ಮೆಪ್ಪುನಕೆಲ ಕಾರುನು ಗುದ್ದೆರು.
ಮಿತ್ತುದ ಗಾದೆಲೆನು ಎಣ್ಣನಗ, ಒಂಜಿ
ವಿಷಯ ತೋಜಿದ್ ಬರು.
ಈ ಲೋಕೊಡು ಮಾತ
ಕೆಲಸೊಗುಲಾ ಒಂಜಿ ಆಯಕಟ್ಟು
ಉಂಡು,
ಪ್ರಮಾಣ- ಪರಿಮಿತಿ,
ಸಮತೋಲನ ಉಂಡು. ಪ್ರಕೃತಿಡ್
ಉಪ್ಪುನ ಮಾತ ವಸ್ತುಗು
ಉಪ್ಪುನ ಗುಣಧರ್ಮ, ಆಕಾರ, ಭಾರ, ಬಾಳಿಕೆ, ಇತ್ಯಾದಿಲೆಗು
ಒಂಜಿ ಪೂರ್ವ ನಿಯೋಜಿತ
ಕಾರಣಲೊಳುಂಡುಂದು ಗೊತ್ತಾಪುನು. ಉದರ್ಮೆಗಾದು:
ಗೋಳಿಮರೋಟು ಎಲ್ಯ ಎಲ್ಯ ಬೀಜೋಲು, ಕುಂಬುಡದ
ಬೂರುಡು ನೇಲೆ ನೇಲೆ ಕಾಯಿಳು.
ಒಂಜಿ ನಿಯಮಬದ್ದ ರೀತಿಡ್ ಉಂಡುಂದು
ನಮ್ಮ ಎಣಿಕೆಗು, ಮನವರಿಕೆಗು ಬರು.
ಈ ‘ಆಯ’
ಸಬುದದ ಪ್ರಯೋಗ ತುಳುಟ್
ಬೇತೆ ವಿಷಯೊನು ಪಾತೆರೆನಗ
ಆಪುನು. ‘ಆಯೊ’-ಗು ಅಚ್ಚುಕಟ್ಟುತನ, ಕ್ರಮ, ರೀತಿ, ವ್ಯವಸ್ಥೆ, ಅಳತೆ ಯಾ
ಪ್ರಮಾಣ – ಉದ್ದಗಲ, ಗಾತ್ರ, ಭಾರ, ವಿಸ್ತಾರ, ಇಂಚ
ಮಾತ ಅರ್ಥೋಳುಳ್ಳ. ಈ ಆಯ-ಪಾಯೊನು ಒಂತೆ
ಬುಡ್ಪಾದು ತೂಕನ?
ಆಯ
ಇಲ್ಲು ಕಟ್ಟುನ ಖಾಲಿ
ಜಾಗೊಗು ‘ಆಯ’ ಇಂದುದು ಲೆಪ್ಪುವೆರು. ಪನ್ನುಣ್ಡ, ನಿವೇಶನದ ‘ಉದ್ದಗಲ‘.
ಈ ಲೆಕ್ಕದ ಪ್ರಕಾರ
ಗಜ, ಸಿಂಹ, ವೃಷಭ
ಇತ್ಯಾದಿ ವಿವಿಧ ಆಯೋಳು
ಉಳ್ಳ. ಸನತ್ಕುಮಾರ ವಾಸ್ತು
ಶಾಸ್ತ್ರದ ಪ್ರಕಾರ, ಇಲ್ಲುದ ಒಡೆಯನ ಕೈತ
ಪ್ರಮಾಣೊಡು, ಏತ್ ಅಗಲ, ಏತ್ ಉದ್ದ
ಬರ್ಪುನಾ ಆ ಪ್ರಮಾಣೊಡು ಅಳತೆ
ತೂದು ಗುಣಿಸಿದು ತಿಕ್ಕಿನ ಸಂಖೆಗು‘ಪಾದ’
ಪಂಪೆರು. ಈ ಪಾದೋಗು
ಅಂಕೆ 8-ಡು ಗುಣಿಸಿದು, ಅಂಕೆ
12-ಡು ಭಾಗಿಸಿಂಡ ಒರಿನ ಶೇಷೊಗು
‘ಆಯ’ಪಣ್ಪೆರು. (LxB) = ಪಾದ. (ಪಾದ x 8)/12,Remainder is called ಆಯ.
ಆಯದ ನಿರ್ಣಯ ಕುಡೊಂಜಿ ರೀತಿಡ್ಲಾ ಮಲ್ಪುವೆರು:
ಉದ್ದ x ಅಗಲೊನು ಗುಣಿಸಿದು ಬತ್ತಿನ ಗುಣಲಬ್ಧ-ನು ಅಂಕೆ 9-ಡು
ಗುಣಿಸಿದು. ಬತ್ತಿನ ಸಂಖೆಗು
8-ಡು ಭಾಗಿಸಿದು, ಒರಿನ ಶೇಷ ಸಂಖೆ
1 – ಧ್ವಜಾಯ, 2 – ಧೂಮ್ರಾಯ, 3 – ಸಿಂಹಾಯ , 4 -
ಶ್ವಾನಾಯ, 5 – ವೃಷಭಾಯ, 6 –ಖರಾಯ, 7 -
ಗಜಾಯ. ವೃಷಭಾಯ ಬೊಕ್ಕ ಗಜಾಯ
ಇತ್ತುಣ್ಡ ಎಡ್ಡೆ. (ಮೂಲ:
ವಾಕ್ಪತಿ ಜ್ಯೋತಿಷ ಜ್ಯೋತಿ 20.2.17)
ಪಾಯ
‘ಪಾಯ’ ಪನ್ನುಣ್ಡ
ಅಡಿಪಾಯ,
ಮೂಲಾಧಾರ ಯಾ ತಳಗಟ್ಟು.
ಕಟ್ಟೋಣದ ತಳಪಾಯ ಗಟ್ಟಿಯಾದು
ಸ್ಥಿರವಾದು ಉಪ್ಪೊಡ್. ಭೂಮಿದ
- ಮಣ್ಣುದ – ಗುಣ ಸ್ವಭಾವದ ಮಿತ್ತುಡ್
ಪಾಯೋಗು ಪಾಡುನ ವಸ್ತುಳೆನು
ನಿರ್ಧಾರ ಮಲ್ಪೋಡು. ಕಲ್ಲು, ನೀರು ಬೊಕ್ಕ
ಸಿಮೆಂಟ್-ದ ತರಾವಳಿದ ಆಯ್ಕೆ
ಶುರುಟೆ ನಿರ್ಣಯ ಮಲ್ಪುವೆರು.
ಈ ಮಿಶ್ರಣೋಗುಲಾ ಒಂಜಿ
ನಿಷ್ಪತ್ತಿ ಉಂಡು. ಆ
ಪ್ರಮಾಣದ ಪ್ರಕಾರ ಈ ವಸ್ಟುಲೆನು ಬೆರಕೆ
ಮಲ್ಪುವೆರು. ನೆತ್ತ ಮಿತ್ತ್
ಮಿಶ್ರಣದ ಪನ್ನುಣ್ಡ ಕೊಂಕ್ರೀಟ್ದ
ಶಕ್ತಿನು ಲೆಕ್ಕ ಮಲ್ಪೆರಾಪುಣು.
ತುಳುಟು, ಪಾಯ
ಪಾಡುನೆಕ್ಕ್ ಪಂಚಾಂಗ ಪಾಡುನು
ಇಂದುದುಲಾ ಪಣ್ಪೆರು. ಗ್ರಹ-ತಾರೆದ
ಚಲನೆದ ಮಿತ್ತುಡ್ ಪನ್ನುಣ್ಡ ಖಗೋಳ
ಶಾಸ್ತ್ರದ ಮಿತ್ತುಡ್ ಕಾಲದ
ಚಿಂತನೆ ಮಲ್ಪುವೆರು - ಪನ್ನುಣ್ಡ
ಪಂಚಾಂಗ (Engish: Almanac ಯಾ Calendar) ತೂಪೆರು. ಕಾಲದ ಈ ಆಯಿನ್
ಅಂಗೋಲು:
(1) ತಿಥಿ (ಪಾಡ್ಯ ಪತ್ತುದು ಚತುರ್ದಶಿ ಮುಟ್ಟ.
ಆಯಿಕ್ ಕೃಷ್ಣಪಕ್ಷ-ಡು ಅಮಾವಾಸ್ಯೆ, ಶುಕ್ಲಪಕ್ಷ-ಡು ಪುಣ್ಣಿಮೆ
ಸೇರ್ಸವೋಡು. (2) ವಾರ – ಏಳು ದಿನ
ಸೋಮವಾರ ಪತ್ತುದು ರವಿವಾರ ಮುಟ್ಟ.
(3) ನಕ್ಷತ್ರೊಳು – 27, ಅಶ್ವಿನಿ ಪತ್ತುದು ರೇವತಿ
ಮುಟ್ಟ,
(4) ಕರಣ – 11 ಬೊಕ್ಕ (5) ಯೋಗ - 27.
ಕಾಲ ಮನುಷ್ಯ ಜೀವನದ
ಮಿತ್ತ್ ದಿಂಜ ಪರಿಣಾಮ
ಮಲ್ಪುನು. ಮನುಷ್ಯೆ ಪ್ರತಿಯೊಂಜಿ ಕೆಲಸೋಗುಲಾ ಶುಭ-ಅಶುಭ
ಗಳಿಗೆದ ವಿಚಾರ ಮಲ್ಪುವೆ.
ವಾಸ್ತುಗು ಪಾಯ ಪಾಡುನಗಲಾ
ಶುಭ ಗಳಿಗೆ ತೂಪೆರು.
ಭೂಮಿ ಪೂಜೆ,
ಪನ್ನುಣ್ಡ ಭೂಮಿ ಶುದ್ಧ
ಮಲ್ಪುನ ಪೂಜೆ,
ಗಣಪತಿ ಪೂಜೆ, ಗುದ್ದಲಿ
ಪೂಜೆ ಮಲ್ಪುವೆರು. ಜಾಗದ ಶುದ್ಧೀಕರಣ
ಉಪ್ಪು, ಗೋಮಯ-ಗೋಮೂತ್ರ, ಅರಶಿನ
ಮಿಶ್ರಿತ ನೀರು ತಳ್ತಿದು
ಮಲ್ಪುವೆರು. ಮಂಗಳ ಗ್ರಹ ಭೂಮಿ-ಆಸ್ತಿನು
ಕೊರ್ಪಿನ ಅಧಿಕಾರಿ ಗ್ರಹ. ಗೃಹ
ರಚನಾ ಸಾಮಾಗ್ರಿಲೆನು ಶುಕ್ರ ಗ್ರಹ
ಸರಿಯಾತೀನ ಕಾಲೊಗು ತಿಕ್ಕುನಂಚ ಸಹಾಯ
ಮಲ್ಪುನು ಬೊಕ್ಕ ಕಟ್ಟಿನ
ಇಲ್ಲಾಗು ಸ್ಥಿರತೆ, ದೀರ್ಘ ಬಾಳಿಕೆ
ಕೊರ್ಪಿನ ಗ್ರಹ ಶನಿ ಗ್ರಹ.
ವಾಸ್ತುನು ಈಶಾನ್ಯ ದಿಕ್ಕಿಡ್ದು ಪ್ರಾರಂಭ
ಮಲ್ಪೋಡುಂದು ಪಣ್ಪೆರು. “ದೇವತಾಗ್ರಹ ರೂಪೇಣಾ ದರ್ಶಯತಿ
ಶುಭಾಶುಭಮ್”. ಅಂಚಾದು, ವಾಸ್ತು
ಶಾಂತಿ ಬೊಕ್ಕ ಗೃಹ ಪ್ರವೇಶ ಮಲ್ಪೆರೆಲಾ ಪಂಚಾಂಗ
ತೂಪೆರು - ಶುಭ ಗಳಿಗೆಗಾದು.
.
ಆಯ-ಪಾಯ
ಈ ಆಯದ ಮಿತ್ತ್ ಕುಡಲ ಕೆಲವು
ಗಾದೆಲೆನು ಕೇಣ್ಡುಪ್ಪರು: (1)
ಇಲ್ಲಗ್ ಆಯೊ ಬೋಡು, ಗೋಡೆಗು ಪಾಯೊ
ಬೋಡು, (2) ಆಯೊ ತೂದು
ಪಾಯೊ ತೋಡೊಡು, (3) ಪ್ರಾಯ
ಬನ್ನಗ ಆಯ ತತ್ತುಂಡ್, (4) ಆಯ
ತತ್ತುಂಡ ಅಪಾಯ ತಪ್ಪಂದು - ಇಂಚ
ಮಾತ.
ಅಂದಾಯಿನ ಬದುಕು
ಆಯಾ-ಪಾಯದ ವಿವರಣೆ ತೂವನಗ
ನಮ್ಮ ಗೋಚರೊಗು ಬರ್ಪಿನವು ‘ಸಮತೋಲನತ್ವ ಬೊಕ್ಕ ಹೊಂದಾಣಿಕೆ’. ಲೆಕ್ಕ
ತಪ್ಪೆರ ಬಲ್ಲಿ. ಪನ್ನುಣ್ಡ, ಪಾಯ
ಆಯಾ ತಪ್ಪೆರ ಬಲ್ಲಿ. ಆಯದೂಳಾಯಿ ಪಾಯ
ಉಪ್ಪೊಡು,
ಗಟ್ಟಿಮುಟ್ಟಾದು. ಕಟ್ಟೋಣದ ಭಾರೊನು
ಸಮಕಟ್ಟಾದು ಸ್ಥಿರವಾದು ದೆರ್ಪುನ ರಚನೆ
ಬೋಡು. ಐಂದ್ರಜಾಲೊಡು, ಐನ್ ಚೆಂಡುಲೆನು ಬೂರಂದಿನಂಚ
ರಾಪಾವೊಂದುಪ್ಪುನ ಆಟೊಗು ‘ಕಣ್ಣುಕಟ್ಟು (jugglery)’ ಇಂದುದು ಪಣ್ಪೆರು.
ಗುರುತ್ವಾಕರ್ಷಣ ತತ್ವೊನು ಮೀರಂದಿನಂಚ
ಮಲ್ಪುನ ಒಂಜಿ ಕರಕೌಶಲದ
ಕೆಲಸ. ತೂಪಿನಕೆಲೆಗು ತೊಜುಣು ‘ಜಗ್ಗ್ಲೆರಿ’.
ನಮ್ಮ ನಿಜ
ಜೀವನೊಡುಲಾ ಈ ತತ್ವೊನು
ಪಾಲನೆ ಮಲ್ತುಂಡ, ನಮ ಬದುಕುಡು
ನಮ ಸೋಪುಜ. ಜೀವನೋಗು
ಒಂಜಿ ಕ್ರಮಬದ್ದತೆ ಇತ್ತುಣ್ಡ,ಒಂಜಿ ಸೌಂದರ್ಯ, ಸಾಮರಸ್ಯತೆ, ಪ್ರೀತಿ, ಅನ್ಯೋನ್ಯತೆ ಉಂಡಾಪುಣು. ನಮ್ಮ
ಕೆಲಸೊಡು, ಸಂಸಾರೊಡು, ಬೊಕ್ಕ ಆರೋಗ್ಯದ
ವಿಶಯೊಡು ಆಯಾ ತಪ್ಪುಜ.
ಆಯಾ ತೂದು ಪಾಯ ತೋಡುಡು; ಅಪಗ ಅಪಾಯ
ಇಜ್ಜಿ ಪಣ್ಪಿ ಪಾತೆರೊ
ನೂದೆಕು ನೂದು ಪಾಲು ಸತ್ಯ.
ಬರೆತಿನಾರ್:
ಹೊಸಬೆಟ್ಟು ವಿಶ್ವನಾಥ (ಪುಣೆ)
No comments:
Post a Comment